• Rijswijkseweg 60, 2516 EH, Den haag
  • 010-66 90 545
  • info@consudata.nl

Al uw bestanden verloren? Geen nood! Wij zijn gespecialiseerd in het terughalen van uw waardevolle bestanden. Aan de hand van drie categorieën bepalen wij wat voor soort data recovery er nodig is:

  • Logische problemen

  • Elektrische problemen

  • Interne schade (cleanroom recovery)

 

Logische problemen (1 week)

Dit zijn problemen waarbij reparatie niet noodzakelijk is. In deze gevallen werkt uw harde schijf normaal. Dit is voor schijven die herkend worden en verder geen fysieke beschadiging hebben.

Wat is de oorzaak?

  • U heeft per ongeluk bestanden verwijderd of verplaatst.
  • Uw computer is opnieuw geïnstalleerd.
  • Uw harde schijf is corrupt of door virussen corrupt geraakt.
  • Uw harddisk is gecrasht: hij werkt soms wel en soms niet.
  • Er is corruptie onstaan door partitie- of bestandssysteembewerkingen.

Om tot een oplossing te komen maken wij gebruik van speciale hard- en software. Hiermee kunnen wij uw defecte harddisk uitlezen, met als resultaat een succesvolle data recovery opdracht.

 

Elektrische problemen (1 tot 2 weken)

Elektrische problemen leiden tot een kapotte harde schijf. De schijf maakt geen geluid meer en wordt niet door een schijfhulpprogramma herkend. Een reparatie is dus noodzakelijk. Ook draait in de meeste gevallen de harde schijf niet en lijkt het helemaal verder niet te werken.

Wat is de oorzaak?

  • usb-aansluiting is afgebroken.
  • Verkeerde adapter gebruikt.
  • Uw harde schijf is door overspanning beschadigd aan de printplaat.
  • Er is sprake van stroomstoring of brandschade.
  • Uw harde schijf heeft firmwareproblemen.
  • Waterschade

Met speciale hard- en software krijgen wij toegang tot de data op uw harde schijf. Via deze omweg kunnen we de data weer benaderen én herstellen voor u. Deze harde schijf recovery heeft een behandeltijd van één tot twee weken.

 

Interne schade (cleanroom recovery) (2 tot 4 weken)

Het is mogelijk dat uw harde schijf last heeft van interne schade. In dit geval tikt de schijf of hoort u het zachtjes brommen.

Wat is de oorzaak?

  • Uw harde schijf is gevallen en beschadigd aan de motor of lagers.
  • Uw harde schijf is gevallen en heeft schade aan de leeskoppen.
  • De leeskoppen zijn zo zwak dat een logische harddisk recovery niet tot het gewenste dataherstel leidt.
  • De lagers zijn door langdurig en te warm gebruik beschadigd.

Harde schijven met interne schade onderzoeken en herstellen wij in een cleanroom. Een cleanroom is een stofvrij laboratorium waarin de kapotte harde schijf kan worden gedemonteerd. Aangezien vuil funest is voor leeskoppen is een cleanroom de enige plek om tot een geslaagde recovery te komen.

 

Mocht u vragen hebben  neem dan svp contact met ons op, wij helpen u graag verder!