• Rijswijkseweg 60, 2516 EH, Den haag
  • 010-66 90 545
  • info@consudata.nl

Een harde schijf repareren komt veelal neer op 3 belangrijke data recovery technieken namelijk; een harde schijf herstellen door gebruik te maken van data recovery software, elektrische problemen veroorzaakt door de printplaat van uw harde schijf of door een harde schijf die mechanische problemen heeft te laten repareren in een clean room. Consudata kan in alle gevallen data recovery voor u uitvoeren met onze scherpe tarieven. Harde schijf repareren is eigenlijk niet het goede woord hiervoor, aangezien wij de harde schijf alleen toegankelijk maken om uw data uit te lezen en dit vervolgens op een nieuwe schijf voor u zetten. De oude harde schijf kunnen wij dan gratis voor u vernietigen, uiteraard alleen met uw toestemming en nadat u uw bestanden weer terug heeft op een nieuwe harde schijf.

Harde schijf repareren – Wanneer is het nodig ?

Een reparatie van uw harde schijf is nodig als u data kwijt bent die voor u belangrijk is en waarvan u geen backup heeft liggen. Soms heeft u wel een backup liggen van uw waardevolle data, echter gaat het om bijvoorbeeld een oude backup. Het komt ook weleens voor dat wij klanten helpen die soms een backup niet weer terug kunnen zetten in werkende omgevingen of te maken krijgen met corrupte backups, dan is data recovery natuurlijk een goede service om uw bestanden weer terug te krijgen.

 

Wat zijn de symptomen van een kapotte harde schijf? Dit zijn enkele voorbeelden, ook zonder onderstaande zaken kan u harde schijf problemen hebben.

  • Uw harde schijf maakt tikkende geluiden.
  • Na het aansluiten van uw harde schijf op uw computer wordt het niet meer herkend.
  • Als u de harde schijf aansluit ziet u geen partities meer of een lege partitie.
  • Na het aansluiten van uw harde schijf wordt u gevraagd om uw schijf te formatteren. Let svp op dat u dit nooit moet doen.
  • Corrupte bestanden, wanneer u bestanden op uw harde schijf niet meer kunt openen of dat u een foutmelding krijgt bij het openen van bepaalde bestanden.
  • Een harde schijf die eerst wel wordt herkend door uw systeem, maar na enkele minuten opeens ermee stopt.
  • Een harde schijf die helemaal niet meer draait en ook niet herkend wordt.

 

Aangezien dit maar een paar voorbeelden zijn en er veel meer zaken zijn die wij niet allemaal kunnen opnoemen raden wij u aan om bij twijfel uw harde schijf uit te zetten. Daarna kunt u ons bellen voor gratis advies op 010 – 6690545 of door ons te mailen.