• Rijswijkseweg 60, 2516 EH, Den haag
  • 085-111-8886
  • info@consudata.nl

Wat is data recovery?

Data recovery is het terughalen van data die verloren is. Dit kan gebeuren door verschillende oorzaken en bij allerlei datadragers. Het kan veroorzaakt worden door softwarematige problemen, elektrische problemen , fysieke problemen , virusaanval of menselijke fouten.

Mijn datadrager is gecrasht, wat moet ik doen?

Zet uw datadrager uit en probeer zelf svp geen toegang te krijgen tot uw bestanden, dit zal in veel gevallen leiden tot meer data verlies. U kunt uw opdracht bij ons aanmelden, wij zullen een diagnose uitvoeren en de resultaten met u bespreken.

Is Data recovery verplicht na een diagnose?

Nee, u krijgt altijd een vrijblijvende offerte voor data recovery na onze diagnose.

Mijn harde schijf maakt tikkende geluiden, is data recovery mogelijk?

Uw harde schijf heeft zeer waarschijnlijk mechanische problemen. Zet uw harde schijf (systeem) uit en neem contact met ons op. Wij zullen de mogelijkheden voor data recovery en alle stappen met u doornemen zodat u direct weet waar u aan toe bent.

Hoe zit het met de privacy ?

Uiteraard gaan wij zeer discreet met uw data om. Onze werkomgeving is geheel aangepast om uw veiligheid en privacy te kunnen waarborgen.

Wordt mijn datadrager zelf ook hersteld en kan ik het gebruiken?

Nee, wij sleutelen aan uw schijf alleen om uw data te herstellen. Het enige wat wij nog kunnen doen is de data herstellen die op de schijf staat. Uw harde schijf blijft dan ook defect en is niet meer bruikbaar. Hierna wordt de data op een nieuwe harde schijf geplaatst , die aan u geleverd wordt.

Hoe kan ik mijn harde schijf verpakken en opsturen?

Voor het verzenden van uw mediadrager is het noodzakelijk dat u deze goed verpakt. Zet het in een doos en vul de tussenruimte op met verend materiaal, zoals schuimblokjes of een aantal lagen luchtbellenfolie. Wij raden u ook aan om alles aangetekend te verzenden.

Ik wil mijn harde schijf niet opsturen, kan ik het komen afgeven of laten ophalen?

U mag uw harde schijf zelf komen afgeven bel hiervoor naar 010 – 66 90 545 voor een afspraak. U kunt het ook laten ophalen door ons, ook hiervoor kunt u een ophaalafspraak maken.

Ik wil niet alles herstellen , kan ik ook een paar mappen herstellen en maakt dat uit voor de totale data recovery prijs?

Het aantal bestanden maakt niet uit voor de data recovery prijs. U betaald voor een data recovery proces. Of het nu om weinig data of veel data gaat, het proces blijft van gelijke aard. Alle herstelde data krijgt u van ons terug op een nieuwe harde schijf.

Wat is het verschil tussen logische en fysieke beschadiging van mijn datadrager?

Logische beschadiging heeft te maken met softwarematige problemen. Meestal functioneert uw datadrager dan goed. Systeemcrash , virusaanval , format en zelf bestanden verwijderen zijn voorbeelden van logische schade.

Bij fysieke schade aan datadragers gaat het meestal om een beschadigde lees- en schrijfkop, defecte motor en een beschadigde platter(data laag).